Symulacje



Dobrze napisane instrukcje do case study powinny być sformułowane prostym językiem oraz zrozumiałe. W niniejszym wpisie prezentuję przykład poprawnie napisanych instrukcji gier menedżerskich. Cel jest sformułowany tak: celem osób biorących udział w grze jest skonstuowanie drogowego przejazdu, po którym na drugą stronę rzeki pojedzie samochód z fikcyjnym bagażem. Dowiedziałem się tego, kiedy odnalazłem w sieci taki portal:
 Gry Biznesowe 
Poniżej dalszy ciąg poprawnie napisanego jednej z instrukcji do gry decyzyjnej:
1.    Przeprawę można stawiać wyłącznie z przyniesionego przez szkoleniowca budulca.
2.    Budowla nie będzie wykorzystywać innych twardych lub miękkich przedmiotów (dla przykładu ściany, okien itp.). Przeprawa nie powinien być także zaczepiony lub podtrzymywany od góry na przykład linką albo członka grupy. Musi stać całkiem bez dodatkowej pomocy na podłodze.
3.    Pojazd powinien być przewieziony samodzielnie. W trakcie przejazdu powinien przemieszczać się czterema oponami po jezdni na moście.
4.    Pojazd będzie przewieziony po jezdni w taki sposób, ażeby zawsze znajdował się dokładnie 50 centymetrów nad podłogą.
5.    Zabawkowy TIR powinien być przemieszczany po jezdni przez tylko jedną osobę z grupy. Przemieszczenie liczymy od ustawienia pojazdu przed miejscem pokazanym przez prowadzącego. Transport uznaje się za zakończony po najechaniu linii końcowej. Następnie samochód będzie  dalej ustać bez ruchu na moście więcej niż dwadzieścia sekund.
6.    Gdy podstawa budowanego obiektu zostanie zmieniona, a jednak zabawkowy TIR będzie przewieziony po jezdni w taki sposób, by w każdym momencie przejazdu był co najmniej 40 centymetrów nad ziemią, gra będzie ukończona pomyślnie.
W innym artykule przedstawię zbiór zasad innej gry dla menedżerów.
Cyprian Gołębiewski
Twórca tego postu jest absolwentem wydziału matematyki Uniwersytetu Białostockiego i studiów podyplomowych z zakresu  muzykologii. Posiada tytuł Konsultanta Zmiany i Innowacji FBZ. Mieszka w Częstochowie.  Od ośmiu sezonów szkoli i rozwija badania odnoszące się do asertywności w sektorze „budownictwo”.

TEMATY BOGA:
Symulacje Sprzedażowe
Kursy sprzedażowe
Gry edukacyjne
Przywództwo
Gry dla przemysłu
Rozwój osobisty
Eventy firmowe
Poradniki  dla asesorów AC/DC


03.06.2016. 13:55