Kontakt z coachem w grach menedżerskich
Coaching to bezpośrednie spotkanie małej grupki osób. Kompetentna osoba pełni obowiązki mentora i doradza innym w tej grupie w osiąganiu projektów osobistych i zawodowych. Z tego powodu kontakt z coachem bywa dobrą drogą rozwoju uczestników podczas gier menedżerskich oraz symulacji szkoleniowych. Istnieje dużo argumentów, aby wykorzystać kontakt z coachem w trakcie gier dla menedżerów i symulacji biznesowych. Nauczyłem się o nich, wtedy gdy znalazłem ten poradnik:
Korporacyjne Gry Biznesowe
Efekty wykorzystania kontaktu z coachem w czasie gier menedżerskich oraz symulacji opisujących działanie firmy są tak jak opisałem poniżej:
- wytworzenie satysfakcji osób uczestniczących w szkoleniu,
- nawiązywanie kontaktów z ludźmi na szkoleniu,
- dostrzeżenie sposobności otwarcia innowacyjnego projektu gospodarczego,
- odkrycie celu życiowego przez osoby uczestniczące w szkoleniu,
- większa znajomość własnych potrzeb,
- wybór nowej metody rozwijania kariery,
- wzbogacanie umiejętności zarządczych i kierowania firmą jako większą całością,
- równowaga pomiędzy działalnością interpersonalną oraz zawodową.
Dwa tygodnie temu prowadziłem szkolenie dla handlowców i ich przełożonych w Krynicy w hotelu Hyrny. Wtedy właśnie wykorzystałem działanie coachingowe w trakcie gier dla menedżerów i symulacji opisujących działanie firmy. Osoby biorące udział okazali się bardzo zainteresowani zadaniami, jakie opracowałem. Po szkoleniu opracowaliśmy trzy ogólne zasady:
- funkcja kierownika jest kluczowa w organizacji,
- kierowanie działem pracowniczym potrzebuje od szefa specjalnych kwalifikacji,
- kultura organizacyjna organizacji w odmiennych branżach jest podobna.
W drugim rozdziale tego poradnika zobrazuję zasadę trzech kapeluszy. Zawsze ją używam, gdy obmyślam symulacje szkoleniowe.
Rafał Kurtyka
Twórca tego felietonu jest absolwentem kierunku anglistyki Uniwersytetu Gdańskiego i studiów podyplomowych z zakresu administracji publicznej. Posiada tytuł Konsultanta Sprzedaży Relacyjnej PJH. Prowadzi firmę szkoleniową w Tarnowkich Górach. Od trzech lat uczy i projektuje badania dotykające tematyki radzenia sobie ze stresem w branży „sprzęt biurowy i wyposażenie wnętrz”.
SŁOWA KLUCZOWE:
Gry Drużynowe
Warsztaty dla pracowników
Gry licencjonowane
Motywowanie
symulacje Kaizen
Planowanie strategiczne
Warsztaty zamknięte
Podręczniki dla trenerów
03.06.2016. 13:55