Feedback w grach decyzyjnych


Czym jest feedback? Eksperci dowodzą, że jest dostawcą opinii trenera na temat kompetencji, podejmowanej aktywności oraz zawodowej przydatności  ocenianego uczestnika biorącego udział w szkoleniu - i procentuje to w wyjątkowy sposób. Dany podmiot – człowiek utrzymuje dość konstruktywny poziom zaufania do siebie, wykonywanej pracy i obserwatora, który diagnozuje zachowanie pracownika. Obserwator skłania podlegającego ocenie do większego kroku na ścieżce do doskonałości. Przeczytaj tutaj: Korporacyjne Gry Biznesowe 
Dobrym ćwiczeniem na głęboką świadomość, jak warto udzielać informacje zwrotne, jest zastanowienie się, w jaki sposób się wzajemnie motywujemy do pracy - chodzi o polączenie informacji zwrotnej z budowaniem relacji z pracownikami w odniesieniu do trzeciej potrzeby w piramidzie Maslova. 

Otrzymasz wiedzę w udzielaniu komunikatów zwrotnych, gdy planujesz symulację biznesową.

Chcesz zrozumieć jak reagujesz na informacje zwrotne? Zadaj sobie pytania.

- Uważnie słuchasz zdania coacha na temat własnego działania?
- Ze szczegółami analizujesz, o czym jest wymiana zdań, starając się analizować sytuację oczami drugiej pozycji w tym dialogu?
- Dostrzegasz pozytywne oraz ujemne strony zmiany własnego postępowania?
- Spokojnie rozmawiasz o tym, co uważasz o feedbacku dyskutanta?
- Razem z napotkanym rozmówcą planujesz kolejne współdziałanie?
- Zabiegasz o wsparcie, kiedy postrzegasz to za korzystne?
- Składasz podziękowania za informację zwrotną?

Staraj się być naprawdę uczciwy wobec siebie. W wielu sytuacjach mogło być równie dużo odpowiedzi nie, i na tak. Poznając różne role, można zdać sobie sprawę z wielu komplikacji w wykorzystaniu feedbacku.
 
Jeszcze jedna fundamentalna kwestia: czy dobrze jest odbierać niepersonalnie uwagi krytyczne? W tym miejscu prezentuję kilka zasad.

Miej wewnętrzny zrównoważony rozwój.
Wychwytuj feedback.
Zwracaj uwagę na rozmówcę, który mówi.
Nie oceniaj.
Nie przekonuj nikogo, że rozmówca jest przewrażliwiony.
Nie żartuj.
Nie interpretuj zbytnio zdań.
Nie skręcaj z tematu rozmowy.
Nie szukaj złych motywacji.
Potwierdź, że zauważyłeś nawet niewielki dysonans poznawczy.
Norbert Twarzykiewicz
Autor tego wpisu jest absolwentem kierunku administracji Uniwersytetu Białostockiego i studiów podyplomowych z obszaru  analizy transakcyjnej. Posiada licencję Eksperta Rozwoju Osobistego ADF. Zawodowo realizuje się w Nowym Targu.  Od szesnastu sezonów szkoli i tworzy badania dotyczące radzenia sobie ze stresem w branży „nowoczesne technologie”.

O NASZYM BLOGU:
Gry Biznesowe
Szkolenia biznesowe
Gry symulacyjne
Mentoring
Gry produkcyjne
Zarządzanie czasem
Wyjazdy integracyjne
Ćwiczenia dla konsultantów


03.06.2016. 13:55