W jaki sposób podnieść jakość uczenia się?
Biorąc się za organizację szkoleń dla pracowników w jakieś firmie przede wszystkim chce się zobaczyć, jakie przyniosły efekty. Bo przecież przeznaczając spore niekiedy pieniądze na firmę zajmującą się szkoleniami, czasami również koszty wyjazdu do jakiegoś hotelu na pewno właściciel firmy zechce zobaczyć, jaki to miało wpływ na poprawę wyników.
Końcowa efektywność realizowanych szkoleń w wielu przypadkach może być trudna do miarodajnego zmierzenia, jednak powinno się postarać o pewne sprawy, żeby była ona na odpowiednim poziomie. Przeważnie taki proces można podzielić na trzy główne części, to znaczy przygotowanie, realizacja założonego planu i na koniec prace po zakończeniu szkoleń (więcej: Szkolenia Z Negocjacji ).
W oparciu o wcześniejsze badania specjaliści twierdzą, że najlepsze proporcje pomiędzy etapami, które zostały wymienione powinny wynosić]powinny wynieść 40-20-40. Te liczby wskazują, jak dużo zaangażowania oraz wysiłku należy włożyć na danych etapach, i jeżeli wszystko się to uda zagwarantować, to najczęściej przeprowadzone w taki sposób zestawy szkoleń odniosą odpowiedni skutek.
Już samo dobre przygotowanie do szkoleń to spora część końcowego sukcesu, tak więc duże zaangażowanie działów personalnych w tych kwestiach jest wręcz wymagane. Przed ostatecznym wyborem szkolenia warto zebrać opinie zainteresowanych osób, to znaczy kadry kierowniczej i pracowników. Dzięki temu można będzie bardzo dokładnie określić potrzeby obu grup i znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony.
W czasie analizy wymagań i potrzeb należy wykorzystać sporo przeróżnych narzędzi, które w dużym stopniu mogą pomóc w ostatecznym wyborze. Mogą to być na przykład ankiety wypełniane przez pracowników, rozmowy oraz wywiady z nimi, a dodatkowo weryfikacja ich pracy w określonych przedziałach czasu, przy pomocy takich ustaleń można dość dokładnie stwierdzić, jakie są ich oczekiwania i potrzeby w tej kwestii.
Należy na tym etapie uwzględnić również zdanie firmy szkoleniowej, jaką planuje się wynająć, niektórzy uważają że jest to wręcz niezbędne. Ocena osób nie związanych z firmą, zupełnie obiektywnie i bez niepotrzebnego zaangażowania może pomóc w dostrzeżeniu wielu elementów, jakie z reguły nie zostałyby zauważone.
03.06.2016. 13:55