Role w grupie

Gdy organizuję projekty szkoleniowe z obszaru tworzenie grupy pracowniczej uczestnicy zadają pytania, jakie bywają postawy w zbiorowości ludzkiej. Był to dla mnie zawsze poważny temat, bo nie występuje w literaturze jednoznaczna definicja postaw. Publikujący teksty z tego tematu oraz naukowcy podają różnorodne postawy zespołowe. W tym blogu przedstawię typy postaw w grupie pokazane przez Tomasza Kisielewskiego.


W nowoczesnej firmie specjaliści z zakresu HR wiedzą, że pracowników zatrudnia się na skutek posiadania przez nich różnych umiejętności. Najważniejsze umiejętności kandydata do pracy wywodzą się z ról w grupie. Od dawna mam pragnienie przedstawienia artykułu na temat funkcji w zespole. Uważam, iż taki temat będzie niebywale doniosły oraz funkcje w zbiorowości ludzkiej wpływają na sprawność całej organizacji. Pozostałe problemy możesz znaleźć również na tej stronie:


 Oceny - Wyjazdy 


Uważam, iż przedstawione dalej funkcje w zbiorowości ludzkiej są kluczowe dla skuteczności i efektywności przedsiębiorstwa. Przedstawiłem w punktach cechy, które należą do konkretnej postawy w grupie.


1. efekty


- najszybsze oraz skuteczne osiąganie zamierzeń,


- sprawne wprowadzanie w życie zadań,


- pokrzykiwanie na podwładnych,


- nie ma zrozumienia błędów i niedociągnięć u innych pracowników w zespole.


2. konieczność bycia lubianym w zespole


- koncentrowanie się na relacjach w ciągu dnia w zespole oraz jak najlepszych związkach między ludźmi,


 - łagodzenie nieporozumień,


 - dążenie do konsensusu, chętne pomaganie bliźnim, 


 - nie myślenie o istocie istnienia zespołu.


3. administrowanie


- kompetencje do pełnienia funkcji menedżera,


 - tacy ludzie umieją nakłonić innych ludzi do swojego projektu, 


- są w stanie zaprojektować cele i mierniki tych celów i administrować działaniami.


4. bycie wołem roboczym


 - tacy ludzie bardzo dobrze dają sobie radę w sytuacjach kryzysowych oraz na stanowiskach podwładnych lub specjalistów,


 - brak potrzeby zarządzania grupą ludzi, 


 - ludzie o tych cechach zamierzają się skupić na swoich zadaniach.


Inne funkcje w grupie. opiszę w następnym tygodniu.


Tyle naszych wniosków.


Redakcja: Jan Piskorz


I DODATKOWO JAK ZWYKLE ZESTAW INTERESUJĄCYCH ANALIZ DOTYCZĄCYCH INTEGRACJI Z OSTATNIEGO OKRESU:


- Najczęściej wspomianana w zapytaniach od klientów  forma gier : scenariusz społeczny 


- Najlepiej ocenione w testach po szkoleniu zabawy – oceny uczestników: gry topograficzno – poszukiwawcze


- Przeciętna wielkość grupy szkoleniowej: osiemdziesiąt pracowników. 


- Oczekiwane przez grupe dni tygodnia na impreze: niedziela.


- Najczęściej oczekiwania część kraju: Mazury


 


ŹRÓDŁO: Training Projects


Projektujemy scenariuszowe szkolenia team building i bardzo atrakcyjne wyjazdy integracyjne dla naszych klientów. 


Nasze nietuzinkowe wyjazdy integracyjne i praktyczne szkolenia team building są rekomendowane przez dziesiątki instytucji z całego kraju.

03.06.2016. 13:55