Role w grupie
Gdy organizuję projekty szkoleniowe z obszaru tworzenie grupy pracowniczej uczestnicy zadają pytania, jakie bywają postawy w zbiorowości ludzkiej. Był to dla mnie zawsze poważny temat, bo nie występuje w literaturze jednoznaczna definicja postaw. Publikujący teksty z tego tematu oraz naukowcy podają różnorodne postawy zespołowe. W tym blogu przedstawię typy postaw w grupie pokazane przez Tomasza Kisielewskiego.
W nowoczesnej firmie specjaliści z zakresu HR wiedzą, że pracowników zatrudnia się na skutek posiadania przez nich różnych umiejętności. Najważniejsze umiejętności kandydata do pracy wywodzą się z ról w grupie. Od dawna mam pragnienie przedstawienia artykułu na temat funkcji w zespole. Uważam, iż taki temat będzie niebywale doniosły oraz funkcje w zbiorowości ludzkiej wpływają na sprawność całej organizacji. Pozostałe problemy możesz znaleźć również na tej stronie:
Uważam, iż przedstawione dalej funkcje w zbiorowości ludzkiej są kluczowe dla skuteczności i efektywności przedsiębiorstwa. Przedstawiłem w punktach cechy, które należą do konkretnej postawy w grupie.
1. efekty
- najszybsze oraz skuteczne osiąganie zamierzeń,
- sprawne wprowadzanie w życie zadań,
- pokrzykiwanie na podwładnych,
- nie ma zrozumienia błędów i niedociągnięć u innych pracowników w zespole.
2. konieczność bycia lubianym w zespole
- koncentrowanie się na relacjach w ciągu dnia w zespole oraz jak najlepszych związkach między ludźmi,
- łagodzenie nieporozumień,
- dążenie do konsensusu, chętne pomaganie bliźnim,
- nie myślenie o istocie istnienia zespołu.
3. administrowanie
- kompetencje do pełnienia funkcji menedżera,
- tacy ludzie umieją nakłonić innych ludzi do swojego projektu,
- są w stanie zaprojektować cele i mierniki tych celów i administrować działaniami.
4. bycie wołem roboczym
- tacy ludzie bardzo dobrze dają sobie radę w sytuacjach kryzysowych oraz na stanowiskach podwładnych lub specjalistów,
- brak potrzeby zarządzania grupą ludzi,
- ludzie o tych cechach zamierzają się skupić na swoich zadaniach.
Inne funkcje w grupie. opiszę w następnym tygodniu.
Tyle naszych wniosków.
Redakcja: Jan Piskorz
I DODATKOWO JAK ZWYKLE ZESTAW INTERESUJĄCYCH ANALIZ DOTYCZĄCYCH INTEGRACJI Z OSTATNIEGO OKRESU:
- Najczęściej wspomianana w zapytaniach od klientów forma gier : scenariusz społeczny
- Najlepiej ocenione w testach po szkoleniu zabawy – oceny uczestników: gry topograficzno – poszukiwawcze
- Przeciętna wielkość grupy szkoleniowej: osiemdziesiąt pracowników.
- Oczekiwane przez grupe dni tygodnia na impreze: niedziela.
- Najczęściej oczekiwania część kraju: Mazury
ŹRÓDŁO: Training Projects
Projektujemy scenariuszowe szkolenia team building i bardzo atrakcyjne wyjazdy integracyjne dla naszych klientów.
Nasze nietuzinkowe wyjazdy integracyjne i praktyczne szkolenia team building są rekomendowane przez dziesiątki instytucji z całego kraju.
03.06.2016. 13:55