Diagnoza cyklu z zakresu szkoleń
Doświadczony kierownik próbuje zmierzyć rentowność prowadzonych inwestycji. Współcześnie bardzo często specjaliści z działu personalnego zostają wytypowani do zaprezentowania szczegółowej analizy, najlepiej określającej mierzalne aspekty zamierzonych celów rozwoju personelu.
Z dobrze zrealizowanej oceny projektu szkoleniowego wypływa bardzo dużo postulatów usprawnień na przyszłość. Pracownicy uczestniczący w szkoleniu testują siebie, w jakim kierunku zrobili ”developement progresses”. Ich szefowie mają informację dotyczącą efektów szkolenia u pracowników. Prowadzący szkolenia pozyskują diagnozę, jakie obszary powinni zrobić lepiej podczas kolejnego takiego warsztatu. Pomysł do opracowania wskazówek zaczerpnąłem z tego portalu:
Badania Satysfakcji
Zebrane informacje, raporty oraz rezultaty z organizowanych wcześniej treningów, będą niezłą podstawą do dalszych, dużo innowacyjnych projektów szkoleniowych czy projektów w zakresie consultingu. Wzmacniają też kompetencje osób zajmujących się szkoleniami w dziale kadr.
Diagnoza cyklu szkoleń może dać odpowiedzi w zakresie poniższych dylematów określonych pytaniami:
- jak bardzo zakładane wyniki cyklu szkoleniowego są zrealizowane?
- na ile można było uzyskać zamierzony wzrost praktycznych zakresów wiedzy u szkolonych uczestników?
- jak bardzo prezentowany zakres merytoryczny i kompetencje są odpowiedzią na wyzwania uczestników?
- dlaczego pozyskana kompetencja została inkoporowana oraz przenoszona do operacyjnych czynności uczestnika?
- czy wydatek związany ze szkoleniem będzie zawierał się w marginesie opłacalności?
Wymienione kwestie pokażą, jak zadziałały przygotowane zadania, użyte w czasie warsztatów. Dlatego też trener może wiedzieć, jak istotne są: przygotowane przed szkoleniem pytania w zakresie potrzeb szkoleniowych, określenie zakresu tematycznego szkolenia, określenie celów szkoleń, zaopatrzenie treningów w obszarze materiałów dydaktycznych.
W drugim z tego cyklu rozdziale mojego poradnika zobrazuję typowe działania po projekcie szkoleniowym.
Na tą chwilę to tyle moich myśli.
Redakcja:Andrzej Dobrołęcki
Twórca tego postu jest absolwentem wydziału rusycystyki Uniwersytetu Opolskiego i studiów podyplomowych z obszaru biotechnologii. Posiada certyfikat Konsultanta Nowoczesnego Biznesu ZON. Po studiach osiadł w Ustce. Od siedmiu lat prowadzi zajęcia i opracowuje badania dotyczące telemarketingu w sektorze „medycyna i zdrowie”.
O NASZYM BLOGU:
Badania płac i benefitów
Ocena okresowa w organizacjach
Strategia kadrowa w międzynarodowej jednostce biznesowej
Zaawansowane kierowanie kadrami
Przyjazna kultura organizacyjna
Rozwój pracowników
Systemy rekrutacyjne
03.06.2016. 13:54